Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Algemeen

Hieronder staan de algemene- en gebruikersvoorwaarden van Fit met Antoinette consumenten en organisaties beschreven. Als bijlage is ook de private policyvermeld, de algemene private policy kan hier ook apart worden gelezen. Als u een afspraak voor een behandeling of workout met ons maakt, gaan wij ervan uit dat u kennis genomen heeft van de onderstaande voorwaarden en hiermee akkoord gaat.


1 Toepasselijkheid

1.1) Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten en offertes waarbij Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette diensten van welke aard dan ook voor opdrachtgever zal verrichten, ook indien deze diensten niet (nader) in deze voorwaarden zijn omschreven. Alle opdrachtgevers ontvangen een exemplaar van deze algemene voorwaarden bij de eerste afspraakbevestiging per mail. In deze mail zal de opdrachtgever op de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden worden gewezen.

1.2) Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette is gerechtigd, indien daartoe naar haar oordeel de noodzaak bestaat, de onderhavige algemene voorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen. Deze wijzigingen worden bij opdrachtgevers die onder behandeling zijn of waarmee een overeenkomst is gesloten per mail aangekondigd, uiterlijk één maand voor de beoogde ingangsdatum. De actuele Algemene voorwaarden kunnen altijd gevonden worden op de site www.fitmetantoinette.nl


2 Afspraak maken en intake

2.1) Voor een eerste massage/behandeling zullen wij kort een aantal vragen stellen ter kennismaking en om eventuele klachten te inventariseren. Aan de hand hiervan stellen we eventueel een behandelplan op. Een eerste intake/kennismaking is gratis! Na elke massage/behandeling zal er geëvalueerd worden hoe de massage/behandeling ervaren is.

2.2) Bent u onder behandeling van een arts, fysiotherapeut, specialist of andere, en/of gebruik u medicijnen? Raadpleeg deze dan of u gemasseerd mag worden gedurende de behandelperiode. Bent u zwanger en wenst u een massage, overleg dan s.v.p. of een massage mogelijk is (stadium zwangerschap). 

2.3) Indien er op voorhand sprake is van contra-indicaties (zie website) en dit niet vooraf gemeld wordt aan Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette, behoudt Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette zich het recht voor de behandeling te weigeren en 50% van de kosten van behandeling in rekening te brengen.

2.4) Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette zal nooit claimen bepaalde ziekten of aandoeningen te kunnen genezen en zal nooit adviseren om een door een arts aangeraden reguliere medicatie of behandeling te stoppen of te veranderen.

2.5) Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette onthoudt zich van het stellen van medische diagnoses. Adviezen en behandelingen zijn gebaseerd op kennis van sport/klachtenbehandeling, het protocol van BGN en NGS, opleidingen op het gebied van voeding, beweging en massages.  

2.6) De klant is zelf verantwoordelijk voor de informatie en de juistheid ervan die hij/zij tijdens het intake gesprek aan ons verstrekt, zodat Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette een behandeling zo verantwoordelijk en veilig mogelijk uit kan voeren.

2.7) De klant maakt uit eigen vrije wil en op eigen risico gebruik van diensten van Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette en derhalve kan deze niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade, ontstaan voor/tijdens/na deelneming/gebruikmaking aan/van behandelingen en/of diensten.  

2.8) Ethiek en hygiëne staan hoog in het vaandel bij Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette en wij verwachten dat ook van u. Vanuit het oogpunt van hygiëne, wordt verwacht dat u vlak voor de behandeling hebt gedoucht. Dat is niet alleen voor de masseur prettiger om te werken, maar ook voor uzelf om de behandeling te ondergaan.

2.9) Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette behoudt zich het recht voor om cliënten te weigeren.


3 Afspraak annuleren

3.1) Wanneer opdrachtgever verhinderd is een afspraak na te komen, dan dient de afspraak tijdig (minimaal 24 uur van te voren) afgezegd te worden. Afspraken die niet of te laat worden afgezegd, worden voor 50% in rekening gebracht.


4 Dossierbeheer

4.1) Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat er een cliëntendossier aangelegd wordt. Het dossier bevat aantekeningen over de gezondheidstoestand van de opdrachtgever en bevat gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen. Zie ook de aanvullende privacy policy.

4.2) Ook worden in het dossier de voor de opdrachtgever noodzakelijke behandelgegevens opgenomen die door Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette elders, bijvoorbeeld bij een verwijzer, met uw toestemming heeft opgevraagd. Omgekeerd kunnen gegevens uit het cliëntendossier worden verstrekt aan andere hulpverleners, mits daarvoor toestemming is gegeven. Zo kunnen bij een consultatie bijvoorbeeld gegevens aan een huisarts of een afdeling spoedeisende hulp worden verstrekt.

4.3) Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste informatie met betrekking tot de gezondheid van opdrachtgever en de correctheid van het cliëntendossier.

4.4) Bij het leveren of verlenen van diensten aan een opdrachtgever houdt Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette zich aan de eisen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

4.5) Het dossier blijft tot 1 jaar na de laatste behandeling opgeslagen in het archief van Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette. Na het verstrijken van die looptijd wordt het dossier vernietigd.


5 Aangaan overeenkomst

5.1) Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette kan niet aan zijn offertes worden gehouden indien opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offerte, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

5.2) De overeenkomst komt tot stand wanneer Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette het aanbod aanvaardt. De bevestiging van de overeenkomst geschiedt digitaal/schriftelijk (per mail of app). De overeenkomst wordt per opdracht aangegaan. Zolang de opdracht niet is voltooid, of één der partijen niet kenbaar heeft gemaakt de overeenkomst te beëindigen of ontbinden, wordt verondersteld dat de overeenkomst van kracht is.

5.3) Indien de overeenkomst voor een bepaalde tijd is aangegaan dient de termijn nadrukkelijk in de overeenkomst te worden vermeld. 

5.4) Indien de overeenkomst voor een bepaalde tijd is aangegaan, die termijn is verstreken, er door de opdrachtgever geen schriftelijke mededeling is gedaan met betrekking tot het aflopen van de termijn, dan zal de overeenkomst gelijk voor eenzelfde duur worden verlengd.

5.5) De overeenkomst dient digitaal, per e-mail te worden beëindigd.

5.6) De opzegtermijn bedraagt 1 maand.

5.7) Indien de opdrachtgever zonder gegronde redenen de opdracht annuleert of de overeenkomst ontbindt is hij schadeplichtig conform deze algemene voorwaarden.

5.8) Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette behoudt het recht, zonder opgaaf van redenen, een opdracht af te wijzen of te beëindigen.

5.9) Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette is niet gebonden aan mondelinge afspraken als deze niet schriftelijk door Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette zijn bevestigd.


6 Facturering en betaling

6.1) Degene die de overeenkomst aangaat, verplicht zich tot betaling van alle uit de overeenkomst voortvloeiende kosten. Tenzij anders vermeld, zijn de opgegeven bedragen in euro's exclusief reiskostenvergoeding alsmede andere expliciet genoemde elementen. De tarieven voor particulieren zijn inclusief 21% BTW, gebruik handdoeken, olie, omkleedtijd en een kort gesprek. Voor bedrijven zijn de tarieven exclusief 21% BTW.

6.2) De in het kader van de opdracht door Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette gemaakte onkosten, waaronder begrepen parkeerkosten en reiskosten worden afzonderlijk in rekening gebracht. De reiskosten bedragen € 0,21 per kilometer.

6.3) Betaling dient te geschieden middels een factuur, contante betaling of betaling via Ideal.

6.4) Indien de opdrachtgever niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, dan is Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette gerechtigd kosten in rekening te brengen vanaf de dag dat de opdrachtgever in verzuim is. Wanneer de opdrachtgever in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette. 

6.5) Wanneer opdrachtgever niet betaalt mag Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette haar verplichtingen opschorten totdat opdrachtgever aan zijn verplichtingen heeft voldaan. 

6.6) Tenzij de opdrachtgever consument is, doet de opdrachtgever afstand van het recht om nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten. 


7 Aansprakelijkheid

7.1) Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette is niet aansprakelijk voor vermissing, verduistering, diefstal of schade van of aan uw materiële en/of immateriële zaken.

7.2) Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette is niet aansprakelijk voor schadeen/of letsel als gevolg van verzwijgen van medische informatie zoals lichamelijke en/of geestelijke aandoeningen, zwangerschap, blessures en/of medicijngebruik.


8 Klachtenregeling

8.1) Opdrachtgever wordt bij aanvang van een behandeling op de hoogte gesteld van de klachtenregeling.

8.2) Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen, gemotiveerd, binnen veertien dagen na het ontstaan van de klacht, dan wel binnen veertien dagen na afronding van de werkzaamheden aan Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette kenbaar gemaakt te worden. Na het verstrijken van voornoemde termijnen wordt opdrachtgever geacht de verrichte werkzaamheden te hebben geaccepteerd.

8.3) Klachten kunnen per e-mail worden ingediend via info@fitmetantoinette.nl.

8.4) Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette bepaalt of de klacht gegrond is en in behandeling genomen wordt. Vervolgens wordt binnen vijftien werkdagen na het ontvangen van de klacht contact opgenomen. Indien opdrachtgever niet akkoord gaat met een eventuele compensatie kan worden doorverwezen naar de klachtencommissie van het NGS of BGN.

8.5) De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig. Samen met opdrachtgever zoekt de klachtenfunctionaris naar een oplossing van de klacht of het probleem. Indien mogelijk probeert de klachtenfunctionaris opdrachtgever en Vitaliteitspraktijk Fit met Antoinette te helpen de klacht samen op te lossen (bemiddeling). Als dit niet lukt verwijst de klachtenfunctionaris opdrachtgever door naar de Geschillencommissie EZa.

8.6) Komt opdrachtgever er samen met Geschillencommissie EZa niet uit of vindt opdrachtgever het lastig om de klacht met Geschillencommissie EZa. te bespreken, dan verwijst Geschillencommissie EZa. opdrachtgever door naar de klachtenfunctionaris.


Share by: